Współpraca z mediami

Z mediami trzeba umieć rozmawiać.

Wszyscy na co dzień mamy kontakt z mediami. Czerpiemy z nich informacje, polemizujemy z nimi, inspirujemy się różnymi przekazami, w tym reklamowymi. Media wciąż mają ogromny wpływ na nasze życie oraz wybory. Mądrze zarządzana firma potrafi to wykorzystać. Pomożemy Ci nawiązać współpracę z mediami, która przyniesie Twojemu biznesowi daleko idące korzyści wizerunkowe.

Zainteresuj media, a zainteresujesz klientów

Nawet jeśli badania pokazują sukcesywny spadek renomy mediów, to nadal radio, telewizja i prasa znajdują się w czołówce rankingów zaufania społecznego. Współpraca z mediami jest zatem jednym z najskuteczniejszych sposobów na to, by zaprezentować swoją firmę ogromnemu audytorium. Media niejako legitymizują jakość przedsiębiorstwa, uwiarygadniają jego renomę. Dlatego promowanie się w mediach, czy to tradycyjnych, czy elektronicznych, może być o wiele skuteczniejsze od typowych działań reklamowych.

Spójrz na ten przykład. Jeśli wykupisz spot reklamowy w bloku przy programie telewizji śniadaniowej, to z pewnością częściowo przyczyni się on do zwiększenia sprzedaży. Pamiętaj jednak, że coraz większa grupa społeczeństwa cierpi na tzw. ślepotę reklamową. Komercyjne przekazy przestają więc być skuteczne.

Teraz pomyśl, że w tymże programie telewizji śniadaniowej Twoja marka pojawia się w sposób niewymuszony, np. jako tło dla wejścia z prognozą pogody. Taki przekaz będzie o wiele skuteczniejszy, bo dla części widzów nie będzie mieć znamion reklamy.

Jak zachęcić media do współpracy?

Wbrew pozorom nie tylko finansowo. Szczególnie media lokalne są bardzo otwarte na współpracę z markami, ale tylko pod warunkiem, że mają one coś wartościowego do przekazania. Zorganizowanie akcji charytatywnej, imprezy dla mieszkańców, sponsoring, zwiększenie zatrudnienia – to tematy, które dobrze sprzedają się w mediach. Wystarczy je tylko opracować i prawidłowo zakomunikować. Zostaw to nam.

Zespół Soluma PR zaprojektuje współpracę Twojej firmy z mediami. Zaproponujemy Ci opcje, które są dopasowane zarówno do potrzeb marki, jak i jej budżetu. Mamy wieloletnie doświadczenie medialne, dlatego doskonale wiemy, co interesuje media. Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych rozwiązaniach.

Oferta