W mediach pojawiła się informacja o Twojej firmie? Sprawdź, jak powinieneś to wykorzystać

Data wpisu: 05.05.2018
Zdjęcie główne #6 - W mediach pojawiła się informacja o Twojej firmie? Sprawdź, jak powinieneś to wykorzystać

Czasami wystarczy nawet maleńka wzmianka o firmie np. w lokalnej gazecie, by przedsiębiorca zaczął skakać pod sufit z radości. Niezależnie od sukcesywnego spadku zaufania do mediów, nadal są one kojarzone z prestiżem, a ich siła oddziaływania na społeczeństwo jest ogromna. Jeśli w mediach pojawiła się informacja o Twojej firmie, musisz to wykorzystać i – pisząc kolokwialnie - „pociągnąć temat”. Dzięki temu sukces nie będzie tylko chwilowy. Co należy zrobić? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Najpierw poinformuj pracowników

Wielu przedsiębiorców o tym zapomina lub w ogóle nie bierze tego pod uwagę, co jest dużym błędem. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik. Nie jest tajemnicą, że atrakcyjna pensja nie gwarantuje satysfakcji z zatrudnienia w danej firmie. Dla pracowników ważny jest też prestiż przedsiębiorstwa i jego znaczenie w branży. Dlatego warto poinformować załogę, że wzmianka na temat firmy znalazła się w mediach, bo to natychmiast podniesie morale zespołu.

Wykorzystaj firmowe social media

Chyba nikt nie wyobraża sobie, aby wzmianka o sukcesie firmy nie pojawiła się w mediach społecznościowych. Trzeba wykorzystać firmowe kanały social media do poinformowania świata o publikacji, dać link do strony internetowej gazety, radia czy telewizji. Na Facebooku na pewno szybko posypią się lajki.

Z kolei post na Twitterze może dotrzeć do konkurencji, co od razu zwróci uwagę branży na Twoją firmę.

Informacja do klientów

Na pewno masz stałych klientów, o których trzeba dbać. Warto przekazać im bezpośrednią informację o tym, że nazwa firmy pojawiła się w mediach. Można to zrobić w formie newslettera, podczas osobistych spotkań czy – to bardzo ciekawe rozwiązanie – wysłać klientom okazjonalne paczki z gazetą, magazynem, nagraną audycją radiową lub programem telewizyjnym.

Taka informacja jest bardzo ważna i nie należy jej utożsamiać z pospolitym przechwalaniem się. Klienci zobaczą, że firma się rozwija, umacnia swoją pozycję na rynku, a więc warto z nią dalej współpracować. Ma to ogromne znaczenie wizerunkowe.

Zrób z tego faktu element przewagi nad konkurencją

Brzmi skomplikowanie, ale w praktyce jest łatwe do wykonania. Na pewno masz stronę internetową. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać na niej zakładkę „Media o nas” i zamieścić tam wzmiankę o przekazie medialnym, w którym pojawiła się nazwa firmy. Taka zakładka natychmiast przyciągnie uwagę użytkowników i wyróżni Twoje przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Może to być jeden z powodów, dla których klienci wybiorą właśnie Twoją firmę.

Kuj żelazo, póki gorące

W mediach funkcjonuje termin „follow-up”. Polega to na wracaniu przez dziennikarzy do tematu podjętego w przeszłości i sprawdzaniu, czy sytuacja się rozwinęła, czy problem został rozwiązany, jakie są dalsze losy bohaterów etc. Koniecznie to wykorzystaj!

Jeśli wzmianka o Twojej firmie raz pojawiła się na łamach np. lokalnej gazety, to marka przedsiębiorstwa nie jest już anonimowa dla dziennikarzy. Po jakimś czasie przypomnij się redaktorowi i poinformuj go, że warto ponownie zainteresować się firmą.

Prosty przykład: w gazecie pojawił się artykuł o tym, że przedsiębiorstwo planuje zwiększenie zatrudnienia. Gdy to wreszcie nastąpi, media mogą wrócić do tematu w kontekście zmniejszenia bezrobocia w danej miejscowości.

Wzmianka o firmie w mediach bez wątpienia jest ekscytująca dla jej właściciela. Nie można jednak zachłysnąć się chwilowym sukcesem. Powinna to być motywacja do podejmowania dalszych działań, które zainteresują media. W ten sposób przedsiębiorstwo zapewni sobie praktycznie darmową popularyzację wizerunku.

Autor wpisu: Soluma PR