Firma organizuje konferencję prasową. Jak się za to zabrać?

Data wpisu: 05.03.2018

Konferencja prasowa kojarzy się nam raczej z okolicznościami newsowymi, politycznymi, ewentualnie wielkim wydarzeniem kulturalnym. Jednak warto wiedzieć, że dziennikarze chętnie pojawią się na każdej konferencji, której tematyka w jakikolwiek sposób może zainteresować ich czytelników, widzów czy słuchaczy. Wszystko jest więc kwestią zachęty. Jeśli planujesz zorganizować konferencję prasową dotyczącą jakiegoś ważnego wydarzenia z życia Twojej firmy, to zacznij od przeczytania naszego poradnika. Podpowiemy Ci, jak zabrać się do sprawy, by osiągnąć sukces.

Najpierw: temat

Nie oszukuj się. Pies z kulawą nogą (a nawet kulawy dziennikarz) nie zajrzy na konferencję, której temat jest nudniejszy niż flaki z olejem. Zapomnij więc o socjotechnicznych sztuczkach językowych, biznesowej nowomowie i bezsensownym bełkocie marketingowym. Postaw na konkret. Ale atrakcyjny konkret.

Konferencję organizujesz po coś. Na pewno chcesz się czymś pochwalić. Załóżmy, że otwierasz nowy dział w firmie i będziesz w nim produkować coś, co jest istotne dla klientów, ale już zupełnie abstrakcyjne dla zwykłego Jana Kowalskiego. Pora więc znaleźć element tego wydarzenia, który rzeczywiście może zainteresować media.

Niezawodnym sposobem jest podkreślenie, że rozwój firmy oznacza wzrost zatrudnienia. Dziennikarze lokalni dostaną wypieków na twarzy na wieść, że jakaś firma zamierza dać pracę np. 200 osobom. Zatytułuj tak konferencję, a możesz mieć pewność, że zejdą Ci wszystkie ciasteczka przygotowane dla prasy.

Zaproszenia

Możesz zrobić to „na bogato” i po prostu rozesłać do redakcji oficjalne, papierowe zaproszenia na konferencję. Jest to coraz rzadziej praktykowane, ale wciąż mile widziane w redakcjach. Rada: zaproszenia powinny być imienne. Najlepiej adresować je na redaktora naczelnego, bo ten z pewnością przekaże blankiet odpowiedniemu reporterowi.

Szybciej i taniej będzie natomiast skorzystać z zaproszeń elektronicznych, czyli po prostu rozesłać maile. Zdobycie adresów dziennikarzy nie jest szczególnie trudne, ale może być czasochłonne. Zawsze warto też na kilka dni przed konferencją obdzwonić redakcje i poprosić o potwierdzenie przybycia.

Ogrzej się w blasku notabli

Jeśli chcesz mieć pewność, że na konferencji Twojej firmy zjawią się przedstawiciele wszystkich liczących się mediów (zwłaszcza lokalnych), to sięgnij po sprawdzoną metodę: zaproś na wydarzenie jakąś ważną osobistość.

Najlepiej, aby był to prezydent, burmistrz, marszałek, wojewoda, ktoś z rady miasta, biskup, ewentualnie dyrektor liczącego się wydziału. Dziennikarze nie przepuszczą okazji do tego, by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, czyli przy okazji konferencji zyskać dostęp do notabli.

Taka osoba legitymizuje też Twoją konferencję. Stanowi niejako gwarancję, że mamy do czynienia z ważnym wydarzeniem. Oczywiście namówienie notabli do udziału w konferencji nie jest takie proste – musisz wskazać im konkretny powód ich obecności (patrz: np. zwiększenie zatrudnienia).

Przygotuj się do konferencji

Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w kontaktach z mediami, to przygotuj się na dużą tremę. Być może dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z krótkiego szkolenia medialnego? To z pewnością pomoże Ci opanować emocje i w atrakcyjny sposób zaprezentować temat konferencji.

Pamiętaj oczywiście o tym, co tygrysy lubią najbardziej, czyli materiałach prasowych. Przygotuj je w ciekawej formie, dołącz do nich drobne upominki w postaci gadżetów firmowych. Świetnym pomysłem na uatrakcyjnienie konferencji będzie też np. zaproszenie dziennikarzy do zwiedzenia firmy czy na drobny poczęstunek.

Zorganizowanie konferencji prasowej jest doskonałym rozwiązaniem, dzięki któremu zapewnisz swojej marce obecność w mediach, czyli praktycznie darmową i bardzo skuteczną promocję. Wartość przekazów medialnych może wielokrotnie przekroczyć korzyści płynące ze standardowych działań reklamowych.

Autor wpisu: Soluma PR

Wszystkie działy